Prog-It fortsätter sin satsning på den svenska marknaden och utser Christofer Olofsson till ny Head of Sales i Sverige. Med mer än 15 års erfarenhet inom IT och telekom får bolaget en ledare som kombinerar strategisk kompetens med starkt kundfokus.
”Efter sex framgångsrika år i min tidigare roll ville jag ta nästa steg. Prog-It kändes som rätt plats att använda min erfarenhet och bidra till både kunders och kollegors framgång”, säger Christofer Olofsson.
Tillväxt i en konsoliderad marknad
Olofsson ser stora möjligheter för medelstora IT-leverantörer i Sverige. När många mindre bolag köpts upp av större aktörer uppstår en öppning för flexibla företag som Prog-It.
”Det som övertygade mig var inte bara marknadspotentialen utan också Prog-Its värderingar och människorna jag mötte under processen. Det kändes helt rätt”, fortsätter Olofsson.
Fokus på tillväxt och förtroende
Som Head of Sales kommer Olofsson att ha ett tydligt uppdrag: att driva tillväxt och attrahera fler kunder. Nyckeln blir ett brett nätverk, starka kundreferenser och en kultur byggd på förtroende snarare än långa kontrakt.
”Vi har en unik position. Ett brett utbud av kompetens och specialister men samtidigt förmågan att ge varje kund verklig uppmärksamhet. Vi förlitar oss inte på långa kontrakt utan bygger tillit genom vårt arbete. Vi är stora nog att leverera men små nog att bry oss”, säger han.Han framhåller Prog-Its unika position:
”Vi har en bred kompetens och många specialister, men varje kund får ändå personlig uppmärksamhet. Vi förlitar oss inte på långa kontrakt, vi förtjänar kundernas förtroende. Vi är tillräckligt stora för att kunna, men tillräckligt små för att bry oss.”
Cybersäkerhet som drivkraft framåt
Ett område med särskilt stor potential är cybersäkerhet för små och medelstora företag.
”Oavsett om du har en eller hundra anställda kan bristande säkerhet leda till allvarliga problem. Att hjälpa företag att stärka sin cybersäkerhet är en enorm möjlighet för oss”, säger Olofsson.
Långsiktiga mål
Med rekryteringen stärker Prog-It sin position i Sverige och blickar framåt mot lönsam tillväxt.
”Mitt mål är enkelt. Jag vill se Prog-It växa på den svenska marknaden med nöjda kunder som grund. Det är nyckeln till långsiktig framgång”, avslutar Olofsson.